وظایف مدیریت بازاریابی

وظایف مدیریت بازاریابی

مردم معمولا مدیر بازاریابی را کسی می دانند که وظیفه اولیه او ایجاد تقاضا برای محصولات کسب و کار است. اما این یکی از انواع وظایفی است که مدیربازاریابی بر عهده دارد.

مردم معمولا مدیر بازاریابی را کسی می دانند که وظیفه اولیه او ایجاد تقاضا برای محصولات کسب و کار است. اما این یکی از انواع وظایفی است که مدیربازاریابی بر عهده دارد.

وظايف دیگر مدیر بازاریابی منظم کردن سطح تقاضا وزمان بندی ان وارائه مشخصات تقاضا برای دستیابی به اهداف کسب وکار است؛

به عبارت ساده تر مدیریت بازاریابی مدیریت تقاضاست.

هر کسب وکاری میبایست سطح مطلوبی از معاملات یا بازارها را در نظر گیرد که در هر مقطعی از زمان ممکن است سطح تقاضای واقعی پایین تر یا بالاتر از سطح مطلوب یا مساوی ان باشد.

این موضوع باعث هشت وضعیت مشخص می گرددکه شامل:

1_تقاضای منفی

2_ نبودن تقاضا

3_تقاضای پنهان

4_تقاضای تنزلی

5_تقاضای فصلی

6_تقاضای کامل

7_تقاضای بیش از حد

8_تقاضای ناسالم

 

ما در دپارتمان بازرگانی وتجارت، ودر هشت نوشتار پیش رو، به ترتیب به مفهوم هر وضعیت خواهیم پرداخت.

 

شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین(ably.ir)

(دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)

جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس