وظایف مدیریت بازاریابی
مردم معمولا مدیر بازاریابی را کسی می دانند که وظیفه اولیه او ایجاد تقاضا برای محصولات کسب و کار است. اما این یکی از انواع وظایفی است که مدیربازاریابی بر عهده دارد.
مردم معمولا مدیر بازاریابی را کسی می دانند که وظیفه اولیه او ایجاد تقاضا برای محصولات کسب و کار است. اما این یکی از انواع وظایفی است که مدیربازاریابی بر عهده دارد.
وظايف دیگر مدیر بازاریابی منظم کردن سطح تقاضا وزمان بندی ان وارائه مشخصات تقاضا برای دستیابی به اهداف کسب وکار است؛
به عبارت ساده تر مدیریت بازاریابی مدیریت تقاضاست.
هر کسب وکاری میبایست سطح مطلوبی از معاملات یا بازارها را در نظر گیرد که در هر مقطعی از زمان ممکن است سطح تقاضای واقعی پایین تر یا بالاتر از سطح مطلوب یا مساوی ان باشد.
این موضوع باعث هشت وضعیت مشخص می گرددکه شامل:
1_تقاضای منفی
2_ نبودن تقاضا
3_تقاضای پنهان
4_تقاضای تنزلی
5_تقاضای فصلی
6_تقاضای کامل
7_تقاضای بیش از حد
8_تقاضای ناسالم
ما در دپارتمان بازرگانی وتجارت، ودر هشت نوشتار پیش رو، به ترتیب به مفهوم هر وضعیت خواهیم پرداخت.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین(ably.ir)
(دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)
جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.